Kedves Toronylakók!
Október elején kerül sor a Rátkai Klubban megrendezett második Héttorony estre, ezúttal az én szervezésemben. Az est előreláthatólag kötetlenebb lesz, mint az első – az írásokat nagyrészt szerzőik adják elő. Természetesen lesz lehetőség arra is, hogy a verset előadóművész mondja el, ahogy arra is, hogy ismerősötöket, barátotokat, vagy valamelyik másik Toronylakót kérjétek meg a vers előadására.
Az est helyszíne nem változik: a Rátkai művészklubnál keresve sem találhatunk alkalmasabb helyet egy irodalmi est megrendezésére. A műsor terveim szerint két 45 perces blokkból fog állni, közte szünettel. Az előadás után remélem többen maradunk, mint legutóbb, a büfé a kedvünkért akár hajnalig üzemel – ismerjük meg egymást végre személyesen is, miután annyit kaptunk a másik lelkéből, miután írásai révén együtt szenvedtünk, örültünk, gondolkodtunk vele – lássuk, ismerjük meg magát az embert is.
Az esten a művek tematikusan szervezve hangoznak el, három témakör köré csoportosítva:
– színek
– a csend és a zsivaj
– közelség és távolság
A műveket az ügyeletes szerkesztők az általatok a szerkesztőség címére ( szerkesztoseg@7torony.hu )szeptember végéig beérkező azon írásokból válogatják, melyek illeszkednek a meghirdetett témakörökhöz. Csak olyan verseket küldjetek, amik eddig az időpontig megjelentek a Héttorony főoldalán.
Az első témakör magáért beszél: a z írás éppúgy szólhat a bíbor szenvedélyről, mint a barna unalomról, vagy a szürke hétköznapokról. Előny, ha a ihlető árnyalatból az alkotó az estre tud hozni magával egy megfelelő színű kendőt, vagy vászondarabot. Ezeket, ahogy egy régi Közkincs-esten tettük, a teremben a verek elmondása után imazászlóként fellógatjuk. A második témakörbe olyan alkotásokat várunk, amik a csendről, a belső hallgatásról, a beszélni akarásról, valaminek az elhallgatásáról, stb. szólnak – amiknek köze van a hanghoz, vagy épen a csendhez. A harmadik témakör – azt hiszem – magáért beszél.
Ezen kívül minden pályázótól szívesen fogadjuk a témaköröktől független, általa legjobbnak ítélt három alkotását.
A beküldési határidő tehát szeptember utolsó napja, éjfél. Az addig elkészülő, az alkalomra íródó alkotásokat is szívesen fogadjuk.
A további részletekről és a pályázat eredményéről később olvashattok a Hírek rovatban.
Mindenkinek jó alkotást és válogatást kívánunk:
A Héttorony szerkeszt?sége
Legutóbbi módosítás: 2019.09.11. @ 06:34 :: Kovács-Cohner Róbert