/László Gergely – exit24.hu/
A fiatal kortárs fotográfusok munkáját bemutató Lumen Galériában, most Németh Dániel különleges éjszakai képekb?l álló sorozatát tekinthetjük meg. A Lumennek – a nyár beköszöntével – terasza is nyílt a Mikszáth Kálmán téren, így egy jó kávé, vagy pohár bor elfogyasztását is mindenképpen ajánljuk a fotográfiai látvány mellé.
Németh Dániel Pécsi József Ösztöndíjas fiatal fotográfus,a Magyar Narancs fotóriportere.
A Low Beam vagy Tompított fény cím? kiállítás fényminimumnál és fénymaximumnál készült, két különböz? sorozatból válogatott képeket mutat be.Mindkét sorozatnál megfigyelhet? a valóságtól való elmozdulás szándéka valamiféle irreális, sötéten dereng? vízió felé.
A kiállítás egyik részében Németh Dániel erd?kben készített éjszakai fényképei láthatók.
A legtöbb kép teliholdnál, vagy kevés mesterséges világításnál készült Budapest környékén. A képeken, mintha a fotós a városból menekülve a városi lét idegenségének és elszigeteltségének árnyait vetítené a fákra.
Ez az érzés különösen a kiállítás másik részének viszonylatában fog el.
Itt útkeres? emberek csoportjait figyelhetjük meg, ahogy hétköznapi dolgaik intézése közben, átmeneti helyeken; építkezéseken vagy útközben, gyanútlanul belépnek a fotós által felállított fénycsapdába. A fotós váratlanul, csak a fényképezés pillanatában adja ki magát, mindaddig láthatatlan marad.A rajtaütés során a hátterek elsötétülnek a Nappal szemben és az emberek kiszolgáltatott és védtelen gesztusai válnak láthatóvá a vaku fényében.
Mikszáth Kálmán tér 2.
1088 Budapest
Kapcsolódó linkek:
Forrás: exit24.hu – László Gergely
Legutóbbi módosítás: 2019.09.11. @ 06:40 :: H.Pulai Éva