Szergej nevelési problémái
Szergej erős felindultságában aranyáron szakboltban vásárol – magának – egy palack mézes ágyas meggypálinkát. S az ital apropóján elérkezettnek látja az időt, hogy gyermekkorú Szergej-palántát felvértezze azzal a tudással, miszerint az Élet számtalan szépséget rejt magában.
Már a belvárosi forgalomban szózatot fogalmaz meg a piskótaszájú gyermek számára az emberi tudás és szorgalom, kreativitás nagyszerűségéről, s mindennek bizonyításául előhúzza az ülés mellől a pálinkás üveget.
A bitang kölök értetlenkedik, s hitetlenkedve felesel, miszerint a pálinka az káros és ő sosem fog szeszesitalt fogyasztani.
Szergej tovább érvel a szorgalommal, gondoskodással és törődéssel, ami ezt a palackot körüllengi, ám a bitang kölke továbbra is ellenáll.
Szergej megérkezve saját konyhájába azon nyomban leharapja a dugót a palack tetejéről és a gyermek orra alá dugja, hogy már az illatából bizonyítékot szolgáltasson.
– Érzed a hordó illatát, a meggy és a méz harmóniáját? – fogja könyörgőre Szergej, ám a gyermek csípőből elhárítja még a próbatétel lehetőségét is.
– Innye már, elfajzott bitang kölke! Azt a keserves úristenit, hát ellentmondasz édes jó apádnak! Dugd bele a nyelved, különben úgy taknyán tenyeröllek, hogy nem győzöd kiríni magad a jó idesanyád szoknyája szegélyin! – bömböl Szergej, mint a nevelés makarenkói technikájának kiváló értője.
A gyermekkorúnak már folynak a könnyei. A röhögéstől. S az átkozott nem átallja simán lehülyézni nagytekintélyű szerelmetes édesapját. Ám mégiscsak megkönyörül Szergejen és macskanyelvét beledugja a nedűbe. Majd látványosan fintorogva kijelenti, hogy ez szar.
Szergej magába roskad, s hullámokban tör rá a kétségbeesés, hogy sok-sok éves munkájának gyümölcse még sem érett be, hiszen ez a kölök nyilván nem az ő vére, vagy ha mégis az, akkor valamilyen genetikai defektus okán bárdolatlan ostoba jószág maradt.
Gyermekkorú Szergej-palánta érzékelve felmenőjének határtalan csalódottságát jóindulatúan megjegyzi, hogy mégiscsak érzi azt, amiről Szergej beszélt. Sőt még egy puszival is vigasztalni próbál.
Huhhh – csillan fel a remény Szergejben.
De a lyány bájos mosollyal az arcán lezárja a diskurzust: ez akkor is szar!
Legutóbbi módosítás: 2019.06.25. @ 11:19 :: Bűdi Gábor