— Hmm, azt hiszem nem teljesen értem, segítsen kicsit.
— Készséggel. Találmányom lényege egy forradalmian új vasútrendszer, amiben kizárt a vágánylopás, és rendkívül költségtakarékos.
— Aha. Hogyan is működne?
— A lényege valami olyan, mint a lánctalpas harckocsiknak. Azaz a vasúti szerelvény maga előtt rakja a síneket, és a végén pedig felszedi, azaz a szerelvény körül forog a sínpálya. Ez teljesen új idea, elsőként most terjesztették be találmányként.
— Hmm, hát kicsit dilemmában vagyok, ugyanis egy vasúti sínpálya alatt előkészített alépítmény húzódik, azaz tömörített töltés, és kavicságy.
— Jó, hát az itt is lehetne, és akkor azon gördülne a szerelvény.
— De hát hogyan tartaná a töltés nyomvonalát, a kanyarok ívét? Egy mozdonyban nincs kormányberendezés.
— Hát kell építeni bele.
— Akkor nem mozdony lenne, hanem egy busz.
— Jó, akkor meg közlekedhetne a közúton, és nem lenne szüksége a töltésre, meg a kőágyazatra, a sínpályát akár egy autópályán is fektethetné.
— Már ne haragudjon, de egy vasúti szerelvény olykor igen hosszú és kizárt, hogy mondjuk, átérne egy jelzőlámpa zöldje alatt.
— Hát akkor a kereszteződésekhez sorompókat kéne építeni, és csak az elhaladás után felhúzni.
— Ez túl bonyolult így, sajnos nem tudjuk elfogadni. Valami egyéb?
— Egy forradalmian új helikopter, ahol kiküszöbölődne a pörgő rotor által keltett kellemetlen szél.
— Miképpen?
— A rotor a fülkében forogna.
— Ez érdekes ötletnek tűnik, kezelés és gyógyszerosztás után még beszélünk róla.
Legutóbbi módosítás: 2010.05.20. @ 10:14 :: Torjay Attila