Szoba, feleség olvas, férj a számítógépet bújja.
Mosolyogva, tovább kötöget, közben magában szavalja, a kép elsötétül
|
Férj: Jaj Istenem! Rémes!
Feleség: Mi van, fiacskám?
Férj: A pályázat, amiről meséltem!
Feleség: Nem tudom.
Férj: Dehogynem! Az irodalmi oldal, ahová verset kell írni a kádról és a kisfiúról.
Feleség: Nincs is kádunk!
Férj: Fiunk sincs.
Feleség: Én tehetek róla?
Férj. Ne kezdd megint… De ez a vers!
Feleség: Te írtad?
Férj: Nem, de akkor is… a szívemig hat!
Feleség: Nem azt mondtad, hogy rémes?
Férj: Dehogynem! Neked azt mondtam, hogy rémes, de mégsem lehet az, ha egyszer a főszerkesztő betette.
Feleség: Lehet, hogy nem ért hozzá!
Férj: Olyan nincs, hisz ő a főszerkesztő!
Feleség: Te is adsz a munkádból kifolyólag szexuális tanácsokat, és….
Férj: Ezt hagyjuk! Egyszer és mindenkorra ezt fejezd be! Ez csak egy négy soros, felolvassam?
Feleség: Olvasd.
Férj: A kisfiú ül a kádban És arra gondol álmában, Hogy fürdik, Kínjában.
Feleség: Iszonyatosan gyenge!
Férj: Azt nem írhatom, tudod jól.
Feleség: Mit nem írhatsz?
Férj: Rossz véleményt.
Feleség: Miért nem?
Férj: Nem szokás.
Feleség: Akkor ne írj semmit!
Férj: Azt sem lehet, mert akkor az enyémet sem véleményezik sőt, lehet, hogy el sem olvassák.
Feleség: És?
Férj: Mi az, hogy és? Ennek ez a lényege! Leírom, a szerkesztő átnézi, elfogadja, a többiek véleményezik.
Feleség: És van, hogy rossz kritikát kapsz?
Férj: Hogy lenne már! Akkor én is rosszat írnék vissza, és nem irodalmi, hanem háborús oldal lenne.
Feleség: De akkor ez nem őszinte!
Férj: Attól függ, mit nevezel őszinteségnek? Tessék, itt az én versem:
Kádban pancsol a kisfiú, Halacskázni csudijó! Az anyja mérgesen toppant, A fiú elejti a szappant.
Na, milyen?
Feleség: Iszonyatos! Nehogy elküldd!
Férj: Miért lenne ez rossz?
Feleség: Nem igaz, hogy nem látod! Egy rímtelen, négysoros baromság, aminek sem eleje, sem közepe, se vége nincs! És még te nevezed magad költőnek!
Férj: Igenis költő vagyok! A többiek az oldalon így neveznek! És vedd tudomásul, hogy szeretik a verseimet! Mindig jó kritikát kapok!
Feleség: És az előbb olvasottra milyen véleményt fogsz írni?
Férj: Természetesen jót, hisz nem akarok senkit sem megbántani.
Feleség: Na látod! Erről beszéltem, nyuszó-muszó. Az igazság odaát van!
Férj: Azt az oldalt nem ismerem.
Feleség: Kádban pancsol a kisfiú, Halacskázni csudijó! Az anyja mérgesen toppant, A fiú elejti a szappant.
Ilyen egy baromságot!
|
Legutóbbi módosítás: 2010.12.03. @ 12:25 :: S. Szabó István