A csiga, az álarcosbálra menyétnek öltözött. Soha életében nem örült még ennyire, hiszen mindig tartott azoktól, akik lábatlansága és erőtlensége miatt könnyeden meguzsonnázhatják étvágygerjesztőnek. Tökéletesen azonosult jelmezével, legbelül igazi miniragadozó lett. Odamorrantott valamit a sünnek, akitől csiga korában a legjobban félt. Bele is harapott, de összeszúrta hatalmas jelmezét. Vicsorított egyet, majd odébb lépett a nyúlhoz, aki Figarót áriázva fodrászollóját csattogtatta.
– Figaro, Figaro, Fiiiiigaro….
– Te nyúl!- Parancsolj menyét!- Ott egy huligán!- Igen látom, még rendes jelmezt sem keresett magának, maradt aki volt, magában muszmogó, gömbölyű csimbók.- Nyírd meg a sünt!
– Kérem a következőt! – visította a mező báli szakaszába nyúl.
Ollóját csattogtató – sosem volt Figaro -, nyúlborbély, a belsőleg menyétté lett csiga kedvére a díszlet fodrászszékbe heccintette a sünt. Ő is azonosult nyisszantó szerszámával és hirtelen rászakadt, választott szakmájával, ezért, hogy kiteljesedjen, olyan virtuóz sebességgel nullázta le a sünt, amit gyakorlott fodrászok sem csinálnának utána.
Süni nem bánta, de folyamatosan korgott a gyomra. Valamiért nem bogár, hanem csigapecsenyét szeretett volna, de úgy esett, hogy aznap sehol sem talált. Kordult még egyet a belseje, aztán, amint az áriázó nyuszkó kidobta székéből és belevisított a báli szakaszba, hogy ˝kérem a következőt˝, a csiga végigmustrálta őt, és elkiáltotta magát.
– Figyelem, csupaszmászó! Skinhed került közénk, egy nagyra nőtt hernyó! – és beleharapott a sünbe, az lökött egyet rajta, amitől hatalmas jelmeze a földre hullott. Menyétnek azonosulva, nem volt hajlandó visszacsigulni, alig látható szájával még egyszer oldalba csippentette a sünt.
– Na végre gyerekek! Úgy látom itt a desszert ideje – bőszentette a tüskétlen sün, és látszathernyó létére, az éjjeli belsőmenyétet felfalta. Az elmélyült csiga, még öntudatosan harapott egyet hatalmas támadóprédájának nyelvébe, aztán pillanatok alatt elmúlt menyétté válása és csigasága is.
Legutóbbi módosítás: 2012.12.08. @ 22:14 :: Boér Péter Pál