Péter Erika igen széles műveltséggel, hatalmas empátiával, sajátos mélyfilozófiai látásmóddal rendelkező ember.
Kamaszkora óta versel, 2004-ben jelent meg első publikált műve. Felnőtteknek és gyermekeknek egyaránt ír. A felnőtt korosztálynak írt verseit lélekzeteknek, a gyermekeknek szólókat pedig gyermekzeteknek hívja. A Másodvirágzás című könyve a vallomások vagy inkább bevallások könyve. Pasztell képek egymásutánja mutatja fel benne a lírai én lefojtott vergődését, elvágyódását, visszakérezkedését a múltba, az elveszett fiatalság távolodó fényeinek egy mégis jelenben előtárulkozó installációit.
Az utószót Zalán Tibor írta.
A könyvet Kelebi Kiss István illusztrálta.
A kötet a Kortárs Költők sorozatban, és az AB-ART Könyvkiadó gondozásában jelent meg 2013-ban az Ünnepi Könyhétre.
Péter Erika:
Másodvirágzás
Esőért sóhajt a szomjas délután
– akácok haldokolnak,
másodvirágzásuk
öncsalás csupán –
így lobbanunk el
mi is mind a ketten;
nem érlel, csak
aszállyal sújt a nyár,
árnyékká olvad
a fény is lassan bennem,
de szárnyalok talán még,
didergő katicabogár….
„…a másodvirágzásban, mint fogalomban, nem csak időbeli sorrendiség van beapplikálódva, de hierarchikus is: ez már csak egy régi, igazi élettel teli virágzás mása, akár álarcos-maskarás újrajátszása, ahol a tétek már közel sem emlékeztetnek arra a régi másikra, a már sohasem ugyanarra. Akkor a tét a kibontakozás felé mutatott el, most a bezárkózás előtti megélhetőség felé tapogatózik.
A többnyire rövid írások amolyan életszilánkok beleszúródnak a bőrbe, gyakaran húsba, felvérzik az olvasói élmény-tudatot, s nem kevésbé a lírai én ön-érzetét.”
Zalán Tibor
Péter Erika:
Mozdulatok
Hajlok, felemelem
a lehullott percet,
a várandós hajnalt
markomba kapom,
magamhoz ölelem
a lázadó estet,
tenyeredbe rejtem
gyűrött holnapom.
Kezedbe szitálom
maradék időm.
(Kelebi Kiss István Illusztrációja)
Legutóbbi módosítás: 2019.11.19. @ 09:16 :: Adminguru