— Halló, jó napot. Kérem az interneten láttam az eladó autóikat. Az a piros Puntó érdekelne. Megvan még?
— Jól tette hölgyem, hogy minket kereset meg! Sok helyen becsapják az érdeklődőket, de mi csak minőségi autókat árulunk. Sajnos a Puntót már elvitték.
— És a Corsa?
— A Corsa? Az még megvan. Hát nem csoda, hogy megakadt a szeme rajta hölgyem, gyönyörű gép, közkedvelt autó. Szinte gyári állapotú, minden szempontból makulátlan, napi használatban. Bemutató autó volt.
— Mikor?
— Régebben. Garázsban tartott autó, igényesen karbantartva, kis fogyasztású, frissen szervizelve, valós előélettel, második autóként használva, nem dohányzó hölgy tulajdonostól.
— Esetleg nem is evett a hölgy? Mert igen vékonynak tűnik a kocsi mellett a képen. Hány éves?
— Huszonkettő.
— Nem a kocsi, a tulajdonos.
— Ja, a hölgy a képen? Hetvennyolc.
— És még vezet?
— Nem ő vezette, az unokahúga. És természetesen garázsban tartották, ponyvával letakarva. Szinte csak a kötelező szervizekre hozták ki. Rettenetesen vigyáztak rá, ez nincs széthajtva!
— Akkor bizonyára nem sok kilométer lehet benne, pontosan mennyi is? Nincs rajta az adatlapon.
— Ahogy hangsúlyozottan írtam is, keveset futott: 135.500 km van benne, de nem városban futotta, úgy fele annyit számít. Tehát már nem kell annyira vigyázni rá, a bejáratás megtörtént.
— Az a futott kilométer nem sok?
— Soknak tartja? Mennyi legyen?
— Mennyi legyen? Csak nem tekergetik az órákat?
— Dehogy is, vicceltem. Higgye el, ennyi idős korára egy kocsinál ez a futás normális. Ez egy minden szempontból tökéletes, piros, igazi női autó.
— Piros? A képeken zöld!
— Nem, nem. Piros. Hát pirosat keres, nem? Jöjjön el, nézze meg, piros.
— Zöld.
— Piros lesz.
— Tetőcsomagtartó?
— Van. Külön. Tető meg csomagtartó. És kagylóülések, sportkormány, leültetett kaszni, igazi sportkocsi, bármelyik versenyre be lehetne nevezni!
— Az unokahúgnak, vagy a néninek?
— Nem nekik, az előző tulajnak. De az is nő volt. Sportos nő.
— Azt írta, csak egy tulajdonosa volt.
— Ja, mert ő csak nagyon rövid ideig használta.
— Sportolásra.
— Igen, ő középtávfutó volt.
— Ja, úgy futott keveset? Fogyasztása?
— Csak a jobb első gumikat fogyasztja. Talán hengerfejes. Egy nagyon picit.
— A motor fogyasztása!
— Ja, az 3,2 liter. Az nem sok ugye?
— Beleértve a letakart állapotú menetteljesítményt is?
— Hát átlagban. Cirka. És négyfokozatú a váltó.
— Négy?
— Öt.
— Miért adják el?
— Kihasználatlanság miatt. Azonnal elvihető, csak be kell ülni és használni. Ja, igen, annyi hibája van, hogy elveszett az első rendszám, de az rendelhető.
— A műszaki meddig érvényes?
— Jelenleg a forgalomból ideiglenesen kivonva. De higgye el, hölgyem: új vezérlés, új fékek, új kipufogó, új gumik, új gyertyák, motorisztikusan felújítva. Igazándiból szerkezetileg nagyon együtt van, nem csörög, nem zörög, szépen duruzsol. Ez sose hagyja cserben! Korát meghazudtoló esztétikai állapot. Csak ránéznek a vizsgán, és már adják is a rendszámot.
— A korát is meghazudtolja? Azt írta, érvényes magyar okmányokkal.
— De teljesen tehermentes.
— Nem nagy kunszt, nincs tetőcsomagtartó. És a képen látható horpadás a hátsó sárvédőn?
— Az nem horpadás! A ködlámpa helye.
— A hátsó sárvédőn?
— Oda esett rá a ködlámpa. Mert az is volt. Ez egy jól felszerelt gép.
— Mi van rajta jól felszerelt?
— Az első lökésgátló. Ki lett cserélve, mert pici leverődés keletkezett rajta.
— Leverődés?
— Egy parkolásnál. Viszont a hársfa jobban leverődött. Nos, érdekli? Csere is szóba jöhet.
— Mire cserélnék?
— Esetleg bármire. Megegyezünk.
— Hát nem tudom…
— Ne legyen ennyire határozatlan. Nálunk az autóvásárlás nem zsákbamacska. Megnézi, megszereti, megvásárolja. Esetleg az önindítót kell picit javítani, de toláskor pöccre indul. Mondom, nagyon megkímélt. Ez egy jó kiállású autó.
— Hová áll ki jól? A fészer elé?
— Oda is. Elviszi bárhová.
— Dehogy viszem! Az az érzésem, hogy meg akar palizni.
— Esetleg hobbi célra? Nincs lelakva!
— Kösz, nem.
— Ajándék téli gumi. Papírozható.
— Használja másra a papírt.
— Hitelre?
— Nem.
— Akkor kérem, tekintse meg további járműveinket is!
— Talán máskor. Viszontlátásra!
— Viszlát!
Legutóbbi módosítás: 2019.08.15. @ 11:29 :: Torjay Attila