Nem lehetett tudni, mikor szegődött mellém.
Amikor az első békát elhalászta az orrom elől, és jóízűen elmajszolta helyettem, nem hittem, hogy ilyesmi egyáltalán létezhet. Ki hinné? Én sem hiszem teljesen a mai napig sem.
— Persze, már megint kitaláltál valamit, csak, hogy megúszd a szenvedést! — dohogtam magamban. — De csinálhatsz bármit, kisanyám, amit neked szántak, azt neked kell lenyelned. Senki nem fogja helyetted megemészteni!
Aztán jött a többi nyirkos bőrű, ragacsos, nyálkás hüllő: ide-oda tekergő, fullánkos kígyók, lábatlan gyíkok, dülledt szemű, rusnya varangyok, vöröshasú unkák, acélkék nyílméregbékák, tarajos gőték, rücskös gekkók, foltos szalamandrák… És a legocsmányabb szörnyetegek: a szavak, a szavak, a hidegvérű, alattomos csúszómáSZÓK.
— Rossssz vagy! Rossssz vagy! — sziszegték és vartyogták a fülembe. — Ördög lánya, te! Ne is törd magad! Úgysem hiszi el senki, hogy jót akarsz!
És én már nyeltem volna le mindent, ahogy szoktam. Kígyót, békát, gőtét, mindent, amit a fejemhez vágtak, mint megannyi emészthetetlen, gennyes váladékot…
Ám ekkor Az, akiről nem lehetett tudni, mikor szegődött mellém, csak kinyújtotta a kezét, és egy baseballjátékos ügyességével, könnyedén elkapdosta őket.
— Ezt jobb, ha rám bízod, kisanyám! — kacsintott felém. — Nekem, kérlek, vasgyomrom van. És ez a kedvenc eledelem. Amúgy meg: a védelmem alatt állsz!
—… A védelmed alatt? — hebegtem megilletődve. — Mióta?
— Időtlen idők óta. Csak te nem tudtad.
— Hát… Tényleg nem tudtam. És… meddig maradsz mellettem?
— Mostantól mindörökké…
2012. február
Legutóbbi módosítás: 2019.08.15. @ 11:31 :: Vajdics Anikó