Mikor már nagyon öregek leszünk,
könnyes szemünkön lesz szemüvegünk,
s belenézünk a napsugarakba,
belenézünk régi szerelmünkbe,
belenézünk majd az égi tüzekbe,
hirtelen támadt szél lesz a lelkünk,
hirtelen választott rég szerelmünk,
pihenést ígér, végtelen pihenést,
mint köszörűs késsel a kezében,
az ég megpihen árnyas lombokon,
nem kell már többé semmilyen pofon,
szavak nélkül beszélgetünk néha,
hogy nő-e még kertünkben a vén fa,
csöndesen elenyész tudhatnánk már,
de mind ez korunkra nézve nem fáj,
csak az fog hiányozni mi voltál,
s szívembe kacska ereimen folytál ,
volt az mikor őrület hevében,
dühöngtél csak úgy istennevében,
aztán némák lettünk mint a halak,
elmentem inkább, hogy ne bántsalak,
s átöleltél mint anyját a gyermek,
ezek voltak ám a nagy kegyelmek!
—————–
A páros rímelés minden írást komolytalanná tesz, mondókajelleget ad a szövegnek, s ebből a hangzásból nehéz valami hatásosat összehozni. Neked sem sikerült.
S ha már rímelés: a toldalékokkal előállított rím nem rím. Ilyeneket a sorok belsejébe szoktunk csempészni, hogy erősítsük felük a zeneiséget, de tudassuk, egy percig se gondoltuk komolyan, hogy ezzel állítjuk majd elő a zenét. Ha ebből a szövegből kivonjuk a ragrímeket – főleg az elején – nem sok marad.
Legutóbbi módosítás: 2014.03.20. @ 11:05 :: Tálos Csegő