A hírekben már bemondták az igazgató és a színésznő eltűnését, hisz mindketten országosan ismertek voltak. A színházat megrohamozta a média. A bulvárlapok képviselői egytől egyig ott tolongtak az előcsarnokban. Mindenkire igyekeztek lecsapni, aki arra járt. De a színészbejárónál és a büfében is hemzsegtek az újságírók. Még tartott az előadás, amikor a nyomozó és kollégái elfoglalták az igazgatói szobát. Úgy tervezték, itt beszélnek a színészekkel. Futótűzként terjedt, itt vannak a rendőrök, kihallgatnak mindenkit. Még nem tudták, hogy Katát meggyilkolták, ezért a zsongás csak a kíváncsiságot jelentette. Majd jön a dráma és a csend. A nyomozó úgy gondolta, színészeket kihallgatni különleges dolog. Itt számítani kellett a szakmai képzettségükre, az ő esetükben nem sokat jelentett a testbeszéd, sőt kiejtett szavaik sem. Sokkal mélyebb figyelmet és emberismeretet követelt egy ilyen kihallgatás, mint egyébként. Mari kíváncsian, mosolyogva robogott be a diri szobájába.
– Végre! Megtudunk valami szaftos kis pletykát, remélem!
A színésznő az újságokban megjelent képek ellenére most csapzott és rendezetlen volt. Alacsony, kövérkés, zsíros szőke hajjal, savós kék szemmel. És még ennek a nőnek van húsz évvel fiatalabb élettársa, jutott eszébe Bálintnak a múlt heti pletykalap, ahol részletesen világgá kürtölték eget rengető szerelmüket.
– Kérem, hölgyem, sajnos szaftos pletykával nem szolgálhatok. Mi már ismerjük egymást. Bemutatom önnek két munkatársamat.
– Jó, jó, csak vicceltem – csendesedett le a színésznő.
– Elkezdtük a nyomozást a két eltűnt kollégája ügyében. Róluk szeretnénk kérdezni. Különösen a kapcsolatukkal összefüggő információkra lenne szükség.
– Hát jó! – a színésznő beszélni kezdett.
Ahogy haladtak előre, úgy szépült meg. Minden porcikája vibrált, külön életre kelt. Már nem látszott a zsíros haj, a slamposság, egy igazi kívánatos nő lett belőle. Lassan érthető lett a sokkal fiatalabb élettárs is. Ez az asszony bárkit levesz a lábáról, gondolták a zsaruk.
– Eduka minden nővel kikezdett, sorra végig is ment rajtuk, ha értik, mire gondolok.
A nyomozóknak nem volt idejük válaszolni, mert rögtön hozzátette:
– Mindenkit megdugott, minimum egyszer. Én sem maradtam ki a szórásból. Bevallom, szép emlékeim vannak róla – nevetett. – Katával azonban egy kicsit mintha más lenne a kapcsolata, mint az összes többivel. Először is tovább tart. Már második éve, hogy a szeretője. És véleményem szerint, de ezt csak maguknak mondom, szerintem Katácska ki is használja kellőképpen. Irányítja ezt az öntörvényű embert. Mindent kihajt magának, minden igazán jó női szerepet megkapott.
Bálint figyelte a nőt, meglepetten fedezte fel a gyűlöletet, amelyet nem tudott palástolni, mikor Katáról kezdett beszélni. Tudta, igazat mond, semmi mellébeszélés nincs a szavaiban, még a gyűlölet is mélyről, őszintén tört fel belőle. A nyomozóban egyre inkább erősödött az érzés, Dobai Katalint nem szerették a színésztársai.
– A színésznőnek más kapcsolata nem volt?
Mari gondolkodott egy kicsit, válasza is megfontoltan hangzott.
– Szerintem nem. Észrevettük volna. Ez egy nagy család, itt nincsenek titkok.
– És az igazgató úrnak?
– Nem gondolom, bár vele kapcsolatban sosem lehet tudni.
– Köszönjük, művésznő! Egyelőre ennyi!
Éppen vége lett az előadásnak.
Bálint úgy gondolta, Pálinkó Aladár lesz a következő. Azt érzékelte, a férfi valamilyen hangadó szerepet tölt be. Aladár még jelmezben, nagy hanggal, magabiztosan jött be, éppen csak a sminket mosta le az arcáról.
– Óh! A szerző úr! Micsoda szerencse, hogy ismét találkozunk. Mondja a kolléganőm, mi járatban vannak. Na, én aztán nem szívesen pletykálok, de ez most nem is pletyka, ha jól belegondolok. Most kötelező is beszélnem, ugye? – úgy tűnt, a színész nem is akarja abbahagyni a monológját.
„Magas termet, nagy hang, magabiztosság, talán túlzottan is” – gondolta a nyomozó.
– Igen, művész úr! Ha lenne kedves segíteni nekünk! – érzékeltette azt is, hogy persze kötelező. – A direktor úrról és a művésznőről szeretnénk egy kicsit többet megtudni.
– Edu nagy kujon, abban biztosak lehetnek – mosolygott a színész. – És Katácska gyönyörű nő. Nem is tudom, mi az, ami Endre mellett tartja. Az biztos, már jó ideje tart ez a kapcsolat. Mondhatnám, ebben az esetben Edu szokatlanul kitartó. Végigkeféli a házat, ezt mindenki tudja róla, de a kitartás nem az ő stílusa. Illetve csak Karola mellett tart ki több, mint harminc éve. Persze mindennek ára van. Karola elnézi ezeket a kilengéseket, cserébe egy híres ember felesége lehet – mindezt egy szuszra adta elő a színész, szinte levegőt sem vett.
Éjfél körül járt az idő, így a nyomozók úgy döntöttek, mára abbahagyják a beszélgetéseket. A színészek ugyan pörögtek, de talán éppen ezért kicsit több szerepe volt náluk a képzeletnek. Valahogy ilyesmi érződött Pálinkón is. Majd holnap délelőtt, ha nem lesz ez a sikeres előadás utáni euforikus állapot.
Legutóbbi módosítás: 2023.03.12. @ 20:00 :: Bereczki Gizella - Libra